Daugiabučio kiemas – vieta, kur ištisus metus įvyksta šimtai eismo įvykių. Ir nors didžioji dalis jų būna smulkūs bei padarytos žalos siekia kelis šimtus eurų, tokie incidentai gali ilgam sugadinti nuotaiką. Visgi ekspertai pastebi, kad eismo įvykiai daugiabučių kiemuose neretai būna nulemti tam tikrų vairavimo klaidų. Pasak draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, bent tris iš jų šiandien daro tiek pradedantieji, tiek patyrę vairuotojai.
Pirmumas – lyg Laukiniuose Vakaruose
Kaip pažymi R. Bieliauskas, manevruoti tarp daugiabučių kiemų pavojinga vien todėl, jog čia įprastai nėra jokių pirmumą suteikiančių kelio ženklų. O tai reiškia, kad vairuotojai dažniausiai turi vadovautis dešinės rankos taisykle.
„Deja, pastarąją neretai pamiršta ne tik patyrę, bet ir vos vairavimo pažymėjimą gavę vairuotojai. Kadangi dažniausiai nėra kelio ženklų, tiesiai važiuojantys eismo dalyviai galvoja, jog jiems visur yra pirmumas. Nors galbūt kaip tik iš dešinėje pusėje esančio kito kiemo bando išsukti kaimynas. Tokios automobilių akistatos baigiasi eismo įvykiais, barniais, abipusiais kaltinimais bei netgi policijos iškvietimu. O viso to nereiktų, jei tik vairuotojai būtų atidesni ir nepamirštų ne tik stebėti kelio ženklus, bet ir paisytų KET, kai tų ženklų nėra“, – pabrėžia draudiko atstovas.
Panašių situacijų kiemuose, pasak draudimo eksperto, neretai nutinka ir vairuotojams bandant atbulomis išvažiuoti iš savo stovėjimo vietos. Nors KET aiškiai nurodo, jog važiuodamas atbulas vairuotojas visuomet privalo duoti kelią kitiems eismo dalyviams, kai kurie vairuotojai šį nurodymą ignoruoja.
„Vairuotojai neretai skuba, pamiršta apsidairyti bei pažiūrėti per veidrodėlius, nepagalvoja apie galimas skubėjimo pasekmes. Būtent tai tampa prielaidomis įvykti avarijoms, kai vos tik įsėdęs į automobilį vairuotojas išvažiuoja atbulomis iš savo stovėjimo vietos, o tuo metu pro šalį važiuoja kita transporto priemonė. Todėl vairuotojai turėtų atminti, jog ypač važiuojant atbulomis dėl savo saugumo apsidairyti reikėtų ne vieną kartą“, – pataria R. Bieliauskas.
Svarbu pagalvoti apie kitus
R. Bieliausko teigimu, į draudimo bendrovę neretai kreipiasi vairuotojai, netikėtai radę savo automobilius su nubrauktais bamperių kampais, taip pat nubrozdintomis ar įmuštomis durelėmis. Eksperto teigimu, dažnu atveju dėl paliktų apgadinimų kaltininkai taip ir lieka neišaiškinti.
„Be abejo, pabėgimas iš eismo įvykio vietos nėra toleruotinas. Bet neretai nutikti tokiam incidentui tikimybę padidina pats nukentėjusysis, prieš tai savo automobilį palikęs prie pat kitos transporto priemonės“, – pasakoja pašnekovas.
Tokiose situacijose, anot R. Bieliausko, kitam vairuotojui būna paliekama itin mažai vietos tiek įsėsti į savo automobilį, tiek juo manevruoti išvažiuojant iš daugiabučio kiemo.
„Todėl atvažiavus į kiemą svarbu automobilį palikti taip, kad būtų patogu iš jo išlipti ne tik jums, bet ir šalia stovinčių transporto priemonių vairuotojams. Taip pat įvertinkite, ar kitiems palikta pakankamai vietos saugiai ir patogiai išvažiuoti iš savo stovėjimo vietos. Šiuo atveju derėtų atsižvelgti į faktą, kad tikrai ne visų vairuotojų įgūdžiai yra vienodi, tad kai kuriems eismo dalyviams gali reikėtų daugiau erdvės manevravimui“, – akcentuoja R. Bieliauskas.
Nauja taisyklė – sena bėda
Draudimo bendrovės ERGO atstovas primena, kad nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo KET pokyčiai, tarp kurių – nauja tvarka, reglamentuojanti automobilių stovėjimą gatvės ir įvažiavimo į teritoriją, pavyzdžiui, kiemą, sankirtoje.
„Šiuo atveju prie pat įsukimų į kiemus ar išvažiuojant iš jų statomos transporto priemonės stipriai riboja kelio matomumą, trukdo kitiems eismo dalyviams, ypač ugniagesių, medikų automobiliams, kitam specialiajam ar aptarnaujančiajam transportui“, – dėsto R. Bieliauskas.
Todėl buvo priimtas sprendimas įvesti naują papildomą KET punktą, kuris draudžia sustoti ir stovėti tiek kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją važiuojamųjų dalių sankirtoje, tiek arčiau kaip 5 metrų atstumu nuo jos, nebent tą leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai. Svarbu atminti, kad draudimas taikomas toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas į šalia kelio esančią teritoriją arba išvažiavimas iš jos.
„Už tokį KET pažeidimą gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų. Be to, vairuotojas savo automobilio gali tiesiog nerasti, nes jis bus nutemptas. Visgi svarbiausia šiuo atveju suprasti, kad šios taisyklės laikymasis išties užtikrina didesnį eismo dalyvių saugumą bei sumažina įvairių nelaimingų įvykių tikimybę“, – kalba R. Bieliauskas.
ERGO Baltijos šalyse
ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.
Draudimo bendrovė ERGO 2021 m. Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu). Šį titulą bendrovė pelnė antrą kartą iš eilės.
Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt
Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.