Net ir pasibaigus vasarai lietuviai tęsia keliones įvairiomis kryptimis, o kelionių tema tampa aktuali bemaž ištisus metus. Gana dažnai pasitaikanti ir viena nemaloniausių keliaujančių žmonių problemų – vėluojantis, prarastas arba apgadintas bagažas. Nors kelionių ekspertai pastebi, kad keliautojai vis labiau stengiasi pasiimti tik būtiniausius kelionės daiktus, tačiau vykstantys nestandartiniais maršrutais, keičiantys oro uostus, besigabenantys slidinėjimo įrangą ar elektroninius prietaisus keliautojai labiau rizikuoja savo bagažu. „ERGO Insurance“ duomenimis, šiemet dėl bagažo praradimo keliautojų patirti nuostoliai siekia daugiau nei 34 tūkst. eurų.
„Turbūt kiekvienam yra pažįstama situacija, kai bagažas vėluoja. Dalis keliautojų netgi išsiugdė įgūdį trumpų kelionių metu sutalpinti būtinus kelionės daiktus į rankinį bagažą vien dėl to, jog nereikėtų spręsti papildomų problemų bagažui vėluojant ar jo netekus. Norint išvengti tokių netikėtumų, geriausia iš anksto įvertinti kelionės maršruto sudėtingumą bei pasirūpinti tinkama draudimo apsauga“, – pataria Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Asmens draudimo skyriaus vadovas Darius Bivainis.
D. Bivainio teigimu, kelionės bagažo draudimas yra būtina kelionės „higienos“ procedūra tais atvejais, kai keliaujama su persėdimu viename ar keliuose oro uostuose. Žydrė Gavelienė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė ir kelionių agentūros „Estravel American Express“ vadovė Lietuvoje priduria, jog kuo sudėtingesnė kelionė, kuo daugiau tarpinių skrydžių ir transporto priemonių keitimų, tuo didesnė tikimybė prarasti bagažą.
Be to, yra sąrašas šalių, kurių oro uostuose nevalia nuleisti akių nuo savo bagažo, tad prieš kelionę verta peržiūrėti šią informaciją. Tarp oro uostų, kuriuose dažnai dėl darbuotojų neatidumo bagažas pasiklysta, Ž. Gavelienė mini Italijos, Prancūzijos, Olandijos, Egipto oro uostus.
„Dažniausia bagažo praradimo priežastis yra ta, jog jis pasimeta oro uoste ir vėluoja pasiekti savininką. Deja, beveik penktadaliu visų bagažo draudimo atvejų bagažas taip ir neatsiranda. Jeigu kelionėje yra įtrauktas jungtinis skrydis ar keliaujama su vertingais daiktais, keliautojams būtina įsivertinti riziką dėl bagažo vėlavimo ar net praradimo“, – pasakoja Darius Bivainis.
Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė teigia, kad keliautojas procesų sukontroliuoti negali, išskyrus tai, kad nesidėtų į registruojamą bagažą brangių daiktų, bagažą visuomet pažymėtų specialia oro uostuose suteikiama kortele, kurioje nurodomi kontaktiniai duomenys, ir registruojamą bagažą nusifotografuotų. Nesėkmės atveju oro uosto darbuotojams tai palengvina bagažo paiešką.
Kelionės bagažas laikomas dingusiu, jei neatsiranda per 30 dienų. „ERGO Insurance“ duomenys rodo, jog dviem trečdaliais atvejų oro vežėjai bagažą keliautojams sugrąžindavo per 30 dienų. Per pastarąjį pusmetį net 30 proc. visų kelionės bagažo draudimo atvejų bagažas buvo laikomas dingusiu. Tokiais atvejais bagažo draudimas užtikrina prarasto bagažo vertės kompensaciją.
Šįmet didžiausia draudimo kompensacija dėl prarasto bagažo siekė 2 tūkstančius eurų, o iš viso per šiuos metus „ERGO Insurance“ keliautojams padengti nuostoliai siekia daugiau nei 34 tūkst. eurų. Kaip rodo draudžiamųjų įvykių istorijos, dažniausiai kelionės metu prarandami būtiniausi daiktai – drabužiai, avalynė, parfumerija. Tačiau neretai prarandami ir tokie daiktai, kaip brangios barzdaskutės, epiliatoriai ar iš užsienio šalių parsivežami suvenyrai.
Dažniausiai pasitaikanti su bagažu susijusi problema – bagažo vėlavimas. „ERGO Insurance“ duomenimis, šįmet draudimo išmokos dėl vėluojančio bagažo sudarė pusę visų kelionės bagažo draudimo atvejų ir siekė 16 tūkst. eurų. Tokios situacijos pasitaiko keliaujant jungtiniais skrydžiais į tolimesnius kontingentus – Australiją, Naująją Zelandiją ar Pietų Amerikos šalis.
Turizmo ekspertai teigia pastebintys kintančius keliautojų įpročius, kai keliaujama neapsikraunant pertekliniais daiktais ir pasirenkant lengvą keliavimo būdą. Tai, kad žmonės vis rečiau keliauja su atsarginių, bet nebūtinų daiktų komplektu, patvirtina ir draudikai.
„Keliautojai atranda naujus efektyvius būdus keliauti – kuo mažiau daiktų, tuo kelionė paprastesnė. Žmonės renkasi tik būtiniausius daiktus – patogiausią avalynę, kelias eilutes persirengimui ir, priklausomai nuo atostogų krypties, sportinius drabužius ar maudymosi reikmenis“, – pasakoja turizmo ekspertė Ž. Gavelienė.
Tai palengvina ne tik kelionę, bet ir sumažina galimybę jos metu patirti nuostolius. Jie neišvengiami ir tuomet, kai bagažas sugadinamas – „ERGO Insurance“ duomenimis, tiek šįmet, tiek praėjusiais metais trečdaliu bagažo draudimo atvejų keliautojų bagažas yra sugadinamas. Kelioniniai krepšiai ar lagaminai sugadinami transportavimo ar tam tikrose šalyse taikomų specifinių patikrų metu.
ERGO Baltijos šalyse
ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro daugiau kaip 206 mln. eurų. ERGO Baltijos šalyse klientams vidutiniškai apmokama žalų už 133 mln. eurų per metus. ERGO veikia ir Baltarusijoje, teikdama paslaugas klientams ne gyvybės draudimo srityje. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.
Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje.
Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt
Daugiau informacijos teirautis: Lina Jakučionienė, ERGO draudimo grupės Baltijos šalyse korporatyvinės komunikacijos direktorė, tel. (8 5) 268 3076, 8 652 68614.