Pandemija darbo rinką pareguliavo taip, kad įmonės ėmėsi papildomų veiksmų tiek įdarbindamos naujus darbuotojus, tiek dar labiau užtikrindamos jų gerą savijautą bei motyvaciją darbe. Daugiau dėmesio skiriama ir detalesnei darbuotojų atrankai bei jų vertybių ir asmeninių savybių tinkamumo suderinimui su darbdaviais.
Patiems darbuotojams vis svarbiau tampa įmonės reputacija, ateities planai ir veiklos kryptis. Prieš einant į darbo pokalbį neretas pasitikslina, ar jo požiūris sutampa su galimai potencialaus darbdavio. Kaip darbdavys, taip ir darbuotojas pastaruoju metu skiria „bandomąjį laikotarpį“. Įkaitusi darbo rinka suteikia galimybes pažinti vieniems kitus ir išsiaiškinti, kas patinka, o kas – ne. ERGO Verslo klientų departamento vadovas Vytautas Astrauskas sako, kad labai svarbu dar prieš pasirašant darbo sutartį su darbuotoju atrasti bendrus vertybinius taškus.
Versle gerai žinoma tiesa, kad atlyginimą darbuotojui moka klientas. Todėl ypatingai svarbu nuo pat pirmų susitikimų su kandidatais išsiaiškinti jų požiūrį į darbą su klientais. Draudimo versle šis faktorius svarbus ieškant žmogaus bet kurioje pozicijoje.
„Darbuotojo pažinimas prasideda jau nuo atrankos – ne kiekvienas, turintis darbui tinkamas savybes, gali dirbti šį darbą, žmogaus ir įmonės vertybės, požiūris į klientą turi sutapti. Laimingas darbuotojas – laimingas klientas, tad mums svarbu, kad klientus aptarnautų ne tik savo darbą puikiai išmanantys, bet ir jį mėgstantys žmonės. Todėl ERGO įmonėje skiriame ypatingą dėmesį naujokų adaptaciniam periodui, prižiūrime, apmokome ir palaikome juos kiekviename žingsnyje. Ypač didelė dalis atsakomybės šiuo atveju tenka tiesioginiams vadovams“, – aiškina V. Astrauskas.
Anot jo, kiekvienas įmonės padalinys tiesiogiai arba netiesiogiai prisiliečia prie kliento, todėl draudimo versle itin didelis dėmesys skiriamas konkrečioms pareigoms atrinkti pačius geriausius kandidatus. Nedažnas žino, ką kasdien veikia draudikai, rizikų vertintojai ar žalų administravimo specialistai – kas vyksta draudimo kompanijose.
Konferencijoje „Power Up“ pranešimą skaitęs V. Astrauskas sako, kad draudimą galima vadinti „pasitikėjimo verslu“. Juk ir partneriai, ir klientai, įsigydami draudimo produktus, tarsi avansu pasitiki draudiku ir jo pažadu padėti nelaimės atveju. Tokio pasitikėjimo sukūrimui didelės įtakos turi ir darbuotojų atsidavimas. Yra tam tikri kertiniai akmenys, kurie palaiko kiekvieną bendradarbiavimą, tai – pasitikėjimas, atvirumas, sąžiningumas. Todėl jau geriau netekti dalies pajamų negu įsiūlyti klientui jam nelabai tinkantį produktą. ERGO esame suinteresuoti ilgalaike partneryste, tą visuomet akcentuojame ir savo klientams“, – pažymi V. Astrauskas.
Kolegoms svarbu bendradarbiauti
ERGO atstovas juokauja apie įmonėje veikiantį „meilės trikampį“ tarp draudimo rizikų vertinimo, žalų administravimo bei pardavimų padalinių. Iš kliento perspektyvos šios pozicijos draudime – bene svarbiausios.
Rizikų vertinimo padalinys kurdamas draudimo produktus identifikuoja galimas rizikas ir sprendžia, kurioms iš jų suteikti draudimo apsaugą. Žalų administravimo padalinys dažnai yra pirmasis, į kurį nelaimės atveju kreipiasi klientai ir gauna realią draudimo patirtį. Trečiasis itin svarbus padalinys – pardavimų departamentas, kuris dalyvauja derybose su klientais ir partneriais bei identifikuoja kliento poreikius. Įmonei svarbiausia – kad glaudžiai bendradarbiaudami visi skyriai klientui pasiūlytų tinkamiausią draudimą ir suteiktų geriausią patirtį.
„Parduodame saugumo jausmą klientui drąsiai vykdyti savo pasirinktą veiklą. Skaudžiausia būna tuomet, kai nutinka įvykis, apie kurį nebuvo pagalvota iki sudarant draudimo sutartį. Svarbiausia – išsiaiškinti tas vietas, kurios nėra aprašytos ar iš anksto žinomos klientui – čia kliento teisingo apdraudimo esmė. Klientams siūlome tai, kas tinka būtent jiems. Ieškome sprendimų ir nepaliekame „pilkų zonų“, – apie pardavėjų darbo subtilybes kalbėjo V. Astrauskas.