Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2022.03.30

Su pavasariu sugrįžo ir primirštas iššūkis vairuotojams – akinanti pavasarinė saulė

Šiemet pernelyg neužtrukęs pavasaris džiugina saulėtomis dienomis. Tačiau saulė gali ne tik praskaidrinti nuotaiką ir pakviesti daugiau laiko praleisti lauke, bet ir kelti pavojų. Su juo susiduria automobilių vairuotojai, kurie apakinti saulės spindulių rizikuoja sukelti eismo įvykį. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad šią riziką visuomet reikėtų įvertinti sėdant prie automobilio vairo.

Anot R. Pociaus, atėjus saulėtiems ir sausiems orams vairuotojai neretai atsipalaiduoja, nes mano, kad vairavimo sąlygos tokiomis aplinkybėmis yra idealios. Visgi tai, kad vairavimo neapsunkina krituliai ar plikledis, dar nereiškia, kad su gamtinėmis sąlygomis susijusių pavojų kelyje galima nesibaiminti.

„Saulėtos pavasario dienos šiuo požiūriu gali būti itin apgaulingos. Mūsų akys po tamsiojo metų laiko dar būna nepripratusios prie gausios saulės šviesos, todėl yra jai jautresnės. Šiuo metų laiku ypač pavojingos gali būti saulėtekio ir saulėlydžio valandos, kuomet saulė yra arčiausiai horizonto ir gali šviesti tiesiai į akis, atsispindėti nuo galinio ar šoninio vaizdo veidrodėlių, šlapios kelio dangos ir kitų paviršių. Dažnai šis laikas sutampa su intensyviausiomis eismo valandomis, kuomet daugelis keliauja į darbus ar iš jų, tad eismo įvykio rizika dar labiau padidėja“, – sako R. Pocius.

Draudikų atstovas pažymi, kad vos akimirksniui apakintas vairuotojas gali atsidurti dideliame pavojuje ar sukelti jį kitiems eismo dalyviams. R. Pociaus teigimu, kelyje įvykiai dažnai keičiasi itin greitai, todėl koncentracijos ir gero matomumo negalima prarasti nei kelioms sekundėms.

„Stipriai apakintas vairuotojas, kuriam laikui gali visiškai prarasti regėjimą, todėl nepastebėti kitų transporto priemonių ar kliūčių kelyje. Be to, dėl spiginančios saulės vairuotojas gali tinkamai neįvertinti atstumų, neatskirti ženklų ar šviesoforo signalų. Tai, be abejo, yra itin pavojinga tiek vairuojant mieste, tiek užmiestyje“, – sako R. Pocius.

R. Pociaus teigimu, sumažinti saulės spindulių keliamą pavojų galima naudojant akinius ir automobilių skydelius nuo saulės, taip pat ant priekinio stiklo klijuojamas specialias šviesą filtruojančias plėveles. Tiesa, šios priemonės nebūtinai yra efektyvios, o renkantis akinius nuo saulės draudimo ekspertas pataria įsitikinti, kad jie neblogins matomumo – pernelyg tamsūs ar vaizdą iškreipiantys akiniai taip pat gali apsunkinti vairavimą.

„Norint sumažinti saulės spindulių keliamą pavojų taip pat labai svarbu automobilio švara. Ant stiklo susikaupęs purvas išsklaido šviesą ir gali padidinti jos akinamąjį poveikį. Dėl to automobilio stiklus, galinio ir šoninio vaizdo veidrodėlius reikėtų reguliariai valyti naudojant tam skirtas priemones. Apakinimo riziką gali padidinti ir suskilinėjęs ar stipriai apibraižytas priekinis stiklas. Tokį stiklą reikėtų pakeisti nauju“, – sako R. Pocius.

Galiausiai, draudikų atstovo teigimu, vairuojant svarbu įvertinti tai, kad saulė gali apakinti ir kitus eismo dalyvius – įskaitant dviratininkus bei pėsčiuosius. Apakinti saulės spindulių jie gali nepastebėti atvažiuojančių automobilių. Dėl to vairuojant visuomet reikėtų išlikti budriems, laikytis saugaus greičio ir atstumo nuo kitų transporto priemonių.

„Jeigu vairuotojas pajaučia, kad saulė akina, o apsauginis skydelis nepadeda, reikėtų sumažinti automobilio greitį, o prireikus – įjungti avarinį signalą ir sustoti kelkraštyje. Tai daryti reikėtų kaip įmanoma atsargiau, išlaikant automobilio kontrolę, nemanevruojant pavojingai ir neišvažiuojant į priešingą eismo juostą. Kelionę tęsti reikėtų tik įsitikinus, kad tai daryti saugu“, – sako R. Pocius.


ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 280 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už daugiau kaip 201 mln. eurų. Beveik 640 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO 2020 ir 2021 m. Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia ne gyvybės draudimo sektoriaus įmone (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu). 2022 m. įmonė gavo atitikties ISO aplinkosaugos standartui sertifikatą. ISO 14001:2015 skirtas toms organizacijoms, kurios siekia užtikrinti sistemingą savo atsakomybės aplinkosaugos srityje valdymą, padedantį įgyvendinti darnaus vystymosi tikslų aplinkosaugos komponento uždavinius.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt


Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

EN