Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2020.12.29

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi likus 30 metrų

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos reikalaujančiu dalyvavimu eisme. Pusdienį trunkanti prietema, krituliai ir rūkas mažina matomumą, o sudėtingų sąlygų bei jiems tenkančios atsakomybės neretai neįvertina ir eisme dalyvaujantys pėstieji. Ekspertai primena – daugybės tamsiuoju metų laiku įvykstančių nelaimių keliuose pavyktų išvengti nepamirštant gyvybiškai svarbių saugumo priemonių – atšvaitų.

Pėsčiasis be atšvaito matomas 5 kartus trumpesniu atstumu

Statistika negailestinga: tamsiuoju metų laiku žūsta daugiau nei pusė pėsčiųjų, patekusių į eismo įvykį, o neapšviestu keliu be atšvaito judantys pėstieji rizikuoja savo gyvybe net aštuonis kartus dažniau.

„Atšvaito nešiojimas tiesiogiai atspindi mūsų pačių požiūrį į saugumą. Nematomi pėstieji visų pirma kelia pavojų savo sveikatai, tačiau tuo pačiu sudaro itin sudėtingas sąlygas vairuotojams, kurie, eismo dalyvį pastebėję paskutinę akimirką, yra priversti staigiai stabdyti ar atlikti kitus nesaugius manevrus. Nepriklausomai nuo vietovės – ar einame apšviestomis miesto gatvėmis, ar atokesniais keliais – tamsiuoju dienos metu turėtume dėvėti atšvaitus ir apie šį gyvybiškai svarbų įprotį priminti savo artimiesiems“, – įspėja draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius.

Jis primena, kad atšvaito nešiojimą tamsiuoju paros metu numato Kelių eismo taisyklės. Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu ar eismo juostos kraštu, privalo būti matomoje vietoje prisisegę atšvaitą. Dėvėti atšvaitus rekomenduojama ir kertant važiuojamąją kelio dalį.

„Žmogus be atšvaito matomas penkis kartus trumpesniame kelio ruože nei su atšvaitu. Vairuotojai žmogų be atšvaito pastebi tik 30–50 metrų atstumu, o tai – išties pavojinga riba. Judantiems pėsčiomis rekomenduojama įsisegti bent du atšvaitus – dešinėje ir kairėje kūno pusėse, gerai matomose vietose“, – komentuoja R. Pocius.

Kelių eismo taisyklėse taip pat numatyta, kad nenešiojant atšvaitų tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui ir taip pažeidžiant pėstiesiems nustatytą elgesį, rizikuojama gauti baudą nuo 20 iki 40 eurų.

Rekomendacija vairuotojams: ne leistinas, o saugus greitis

Atsakomybė už pėsčiųjų saugumą tenka ir vairuotojams. Atsižvelgiant į prastesnes oro sąlygas, stipriai sumažėjusį matomumą, vairuotojams tamsiuoju sezonu privalu keisti vairavimo įpročius.

„Žiemą ir rudenį svarbu orientuotis ne į leistiną, o į saugų greitį – vairuoti turime atsižvelgdami į tuo metu esančias oro, matomumo sąlygas. Tai gali padėti laiku sustabdyti automobilį net ir esant kritinėms situacijoms bei ilgesniam stabdymo keliui“, – primena R. Pocius.

Priklausomai nuo automobilio greičio, stabdymo kelias gali būti net kelis kartus ilgesnis už matomo kelio ruožą. Žmogų su atšvaitu vairuotojai, įjungę trumpąsias šviesas, pamato iš 150 metrų siekiančio atstumo, o įjungę ilgąsias šviesas – net iš 300 metrų. Tokio atstumo pakanka saugiam automobilio sustabdymui. Visgi, jei pėsčiasis be atšvaito, o automobilio greitis per didelis, stabdymo sąlygos yra kritinės.

R. Pociaus teigimu, būtent dėl šių priežasčių vairuotojai turi būti ypač atidūs reguliuodami savo greitį pėsčiųjų perėjose, sankryžose ar judriose gatvėse, prie kurių yra įsikūrę vaikų darželiai ir mokyklos.

 

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone 2019 m. (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu).

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

EN