Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2022.07.20

Vasaros iššūkiai vairuotojams: ką daryti, kad automobilis neperkaistų

Šią vasarą Lietuvoje didžiulius karščius keičia smarkios audros, o spiginančią saulę – krušos kristalai. Ir viena, ir kita gali pridaryti didžiulės žalos automobiliams, nors ne visuomet apie tai susimąstome.

Kaip apsaugoti automobilį nuo perkaitimo

Ir karštis, ir drėgmė automobiliams yra ne mažiau pavojingi už šaltį žiemą, sako ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius: „Šaltis – iššūkis užvedimui, karštis – užkaitina variklius. Aišku, techniškai tvarkingi automobiliai važiuoja gerai, tačiau jei priežiūra yra nepakankama: netikrinami skysčiai – aušinimas, kondicionieriaus darbas, tuomet gali tekti priverstinai sustoti kelyje“.

Išsiruošę į tolimesnę kelionę vasarą kartais pakelėje pastebime sustojusius automobilius. Žinoma, to priežasčių gali būti daug, tačiau automechanikai išskiria pagrindinius gedimus vasaros metu. „Euro Asista“ komercijos direktorius Nerijus Jarmala sako, kad nors šią vasarą tokių karščių, kaip pernai, dar nebuvo, ekstremaliausia situacija ir didžiausias pavojus – gendančios automobilių vėsinimo sistemos.

Anot specialisto, nuo perkaitimo automobilį galima apsaugoti keliais paprastais žingsniais. Prieš kiekvieną tolimesnę kelionę jį apžiūrint, patikrinant aušinimo skysčio lygį. Taip pat vairuojant reikėtų stebėti prietaisų skydelį – nauji automobiliai patys perspėja, kai kažkas nėra gerai.

„Pilti vandens ant užkaitusio variklio negalima ir nepatarčiau jokiu būdu. Vanduo gali sukelti koroziją automobilio viduje. Norint išsigelbėti iš situacijos, galima pakenkti automobiliui ateityje, tad šią problemą geriau spręsti iškart. Verčiau kviesti profesionalus, kad nepadarytumėte dar daugiau žalos. Patarčiau pažinti savo automobilį ir rūpintis juo, kad netektų brangiai mokėti už taisymą“, – apie variklio perkaitimą kalba N. Jarmala.

Pavojingas ne tik karštis

ERGO atstovas primena, kad karščius lydinčios audros taip pat sukelia problemų vairuotojams. Miestų ir mažesnių gyvenviečių infrastruktūra nėra paruošta sugerti tiek vandens, kiek iškrenta kai kuriomis šiltojo sezono dienomis.

„Vairuotojai turi nuvykti į darbą, nuvežti vaikus į darželį, tad ne visada pagalvoja apie galimas pasekmes, jeigu vidury kelio automobilis būtų apsemtas. Jei taip nutinka, nereikėtų bandyti tvarkytis patiems, o kviesti pagalbą, kurią tokiais atvejais apmoka draudikai. Stipriai lyjant ar po audros geriausia būtų apskritai vengti vietų, kuriose susikaupia daug vandens“, – pataria R. Pocius.

Jam pritaria ir N. Jarmala, sakydamas, kad po vasariškų liūčių pasitaiko įvažiavimų į vandens pilną duobę. Jeigu vairuotojas bando įveikti per gilią balą, gali atsirasti vadinamasis hidrosmūgis, kuomet į variklio sistemą patenka vandens, pažeidžiama elektronika.

„Patyrus hidro smūgį gali tekti patuštinti kišenes, nes daug kas būna sugadinama. Vairuotojai turi būti labai atsargūs, kad vanduo neužpiltų automobilio. Po liūčių kai kuriose vietose susikaupia daug vandens, pavyzdžiui, Geležinio Vilko tunelyje, Vilniuje, tad noriu priminti, kad nereikia bandyti važiuoti per tokias vietas po liūties. Bet vairuotojai tą ne visada supranta ir pervertina savo jėgas“, – sako „Euro Asista“ komercijos direktorius.

Jis priduria, kad vasarą padažnėja įprastų bėdų dėl automobilio: nuleista padanga, pamesti ar automobilio viduje užtrenkti rakteliai. Atostogų laikotarpiu padaugėja vairuotojų išsiblaškymo atvejų – sumaišomas kuras, jo įsipilama nepakankamai ir baigiasi viduryje kelio. Taip pat gana dažnai pametami automobilio rakteliai. Tokia situacija – ypač pavojinga, jeigu viduje lieka vaikas ar gyvūnas.


ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 280 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už daugiau kaip 201 mln. eurų. Beveik 640 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO 2020 ir 2021 m. Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia ne gyvybės draudimo sektoriaus įmone (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu). 2022 m. įmonė gavo atitikties ISO aplinkosaugos standartui sertifikatą. ISO 14001:2015 skirtas toms organizacijoms, kurios siekia užtikrinti sistemingą savo atsakomybės aplinkosaugos srityje valdymą, padedantį įgyvendinti darnaus vystymosi tikslų aplinkosaugos komponento uždavinius.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt


Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

EN